הלגה רקנטי – יופי מבפנים החוצה.

השנים עוברות, וכמה שנישאר צעירים בנפש, הגוף לפעמים לא משתף פעולה כל כך, וכוח המשיכה מתחיל לפעול. גם החריקות מתחילות פה ושם, ואם פעם בגיל עשרים אכלנו הכל והעור היה מתוח ויפה והגוף רזה ושרירי, ברבות השנים, גם אם מקפידים על תזונה וספורט (וזה די קשה עם אורח חיים של עבודה ומשפחה וריצות להמון כיוונים ביחד), עדיין לפעמים צריך לעזור לטבע ולעשות משהו כדי לחזור לגוף שהנפש שלנו מתאימה לו.
הלגה רקנטי התחילה כקוסמטיקאית לפני 25 שנים, ואז הבינה, אחרי טיפול במאות לקוחות, שצריך להרחיב את הראייה, ואת הידע. הרבה שנות לימוד אחר כך – שבהם התמחתה בבעיות עור במסגרת קורסים לכימיה ורפואה קוסמטית, לימודי רפואה משלימה בשיאצו ורפואה סינית, התמחות בקוסמטיקה פרא-רפואית היא מצאה את הדרך לשלב את כל הגורמים הנדרשים לטיפוח מושלם לאורך השנים- שינוי באורח החיים שמתמקד הן בפנים – תזונה נכונה, תוספי מזון, ופעילות גופנית, והן בחוץ – תכשירים וסרומים יעודיים ומכשור מתקדם. השילוב בין השניים הוא שמסייע לשמור על הגוף ולשפרו לשביעות רצוננו.

הוזמנתי לבדוק מה בדיוק עושים שם, ב"מרכז הלגה רקנטי לרפואה תרפיותית" שממוקם בראשון לציון. במקום יש שמונה חדרי טיפול ושמונה עשרה מטפלות שנבחרו בקפידה, ויש גם תפריט גדול של טיפולים- הצערת העור, פתרון לבעיות אקנה, מראה עיניים צעיר, הצרת הקפים וטיפול בצלוליט, טיפול בקמטים, צלקות ופגמנטציה, הזרקות, טיפולי פנים במגוון טכניקות, פילינג ועוד ועוד.

למעשה, ההליך הטיפולי מורכב משלושה שלבים:

  • טיפול – גילוי מקור הבעיה וטיפול בו.
  • שינוי – בניית תוכנית אישית שכל אחד יכול לעשות בבית, כדי לשמור על תוצאות הטיפול שכבר הושגו ולהעצים אותן.
  • שימור- תוכנית תזונה אישית שכוללת תוספי מזון והמלצות בכל התחומים שמשפיעים על העור או על הבעיה שרצינו לטפל בה.

ב"מרכז הלגה " פגשתי כמה מטפלות שונות .הראשונה היתה א הלגה כמובן שהסבירה לי על שיטות העבודה במקום, ואת הדרישות שנדרשת כל מטופלת כדי לעזור להצליח בתהליך כמו התחייבות לתפריטים, תוספי תזונה ועוד. היא שאלה אותי מה בעצם מפריע לי ומה הייתי רוצה לשנות, וכשדיברתי על צלוליט, הסבירה לי מה בעצם עושה הצלוליט (הרצועות האלסטיות של העור מתרפות במשך השנים ומאפשרות לשומן לעלות למעלה ובכך ליצור את המראה הלא אסטטי של גבשושיות) ומה עושה הטיפול – ממיס את השומן ומחזק את הרשתות האלה של העור כדי שהעור יהפוך לחלק והגבשושיות יעלמו.

קיבלתי כרטיסיה שמותאמת לגילי, ועליה הצעות לטיפולים בבית, טיפולים במכון והמטרות שבדרך כלל רוצים להשיג כמו עור כמעט ללא קמטים, מיצוק והחלקת הגוף, עור זוהר וחלק משיער ועוד.

התוכנית למלחמה בצלוליט כוללת גם היא שלושה שלבים – השלב הראשון הוא אבחון והחלטה על דרכי הטיפול – שני מכשירים מובילים בתחומם, או חבישות שהן שיטה בלעדית של הלגה, או שילובים שונים בינהם. התוצאה היא שיקום רקמות העור החלשות ו"הלחמתם" כך שיצליחו להגן על הגוף מפני אותם גושי שומן לא רצויים , השלב השני הוא ערכת מוצרים לבית שמותאמת אישית וגורמת לעור להבריק ולהתמלא חיים, והשלב השלישי הוא לימוד איך לשמור על התוצאות לאורך זמן.

עוד קיבלתי רשימות של מה שנדרש במהלך תקופת הטיפולים – שתייה מרובה של מים (שזה טיפ מצוין בכלל, והרבה אנשים לא שותים מספיק ), הגעה בתקופות קצובות (נניח כל שלושה שבועות במקרה של שיטת הRF שנבחרת להלחם בצלוליט), נטילת תוספי תזונה, הליכות לפחות שלוש פעמים בשבוע, ושמירה על תפריט תזונה נכונה, וכן מריחת התכשירים על פי הוראות המכון.

בדף נוסף היו המלצות על תפריטים דיאטטים. אין מדובר על משטר אלא כפי שכתוב שם "נסי לשלב כמה מהרעיונות האלו בתפריט מדי פעם, אין צורך לאמץ באדיקות את התפריט, הוא נועד לתת בסיס וכיוון בלבד". בתפריט עצמו היו הרבה שייקים של פירות, חלבונים, אגוזים ומעט מאד מוצרי חלב מן החי (המקום מאד מתנגד לצריכת מוצרי חלב מן החי ומעדיף להמליץ על סויה למשל).

אחרי כל ההכנות האלו, הגיע זמן ההדגמה.

יעל, מנהלת מחלקת הRF ונורה המטפלת, שתיהן חייכניות ואדיבות, החליטו להדגים לי על הבטן, מכיוון ששם רואים את התוצאות המהירות ביותר. הן מדדו לי הקפים (שאני כמובן מעדיפה לא לפרט כאן, אבל יש הרבה השפעה לכך שאני מתעסקת המון בקולינריה…) ורשמו את הנתונים.

אחר כך הושכבתי במיטה ונורה עברה על הבטן עם מכשיר שעובד על גלי רדיו, ובמקביל גם מחמם מאד את האזור (ומדי פעם מדדה את הטמפרטורה).

מאחר וזה היה טיפול הדגמה בלבד , הוא היה קצר יחסית ואחריו נמדדתי שוב. במדידות ירדתי בסנטימטר אחד בהקף באזור אחד של הבטן, ושני סנטימטרים באזור נוסף. לא רע בשביל כעשרים דקות טיפול….

אחר כך ישבתי שוב עם הלגה, והיא שאלה מה האזור המפריע לי ביותר. היות וציינתי את הירכיים, בעיקר את הפנימיות, נקבעו לי שני טיפולים שונים בהפרש של שבוע זה מזה.

הטיפול הראשון שעברתי היה טיפול RF – גלי רדיו באזור שבחרתי – הירכיים. נורה עברה על כל ירך בערך כחצי שעה, כשהיא מחממת ומעבירה את המכשיר שוב ושוב. למעשה, פעולת המכשיר מעבר לחימום היא יצירת גלים, כמו אדוות מעגליות שנוצרות כשמשליכים אבן למים, והגלים הללו הם המפרקים את השומן מתוך התאים מצד אחד, והבונים רשת עור חזקה שתחזיק את הכל אסוף, מצד שני. תוך כדי היא הסבירה לי על התהליכים שעובר הגוף, והמון המלצות לעתיד- למשל על חשיבות התזונה הנכונה (היא דיברה הרבה מנסיון חייה, כך שאפשר היה ללמוד ממה שהיא עברה ומאיך היא דואגת לגוף שלה מבפנים ומבחוץ). נורה גם סיפרה על השיטה המיוחדת של החבישות, שהיא ייחודית ל"הלגה קרנטי" ובמסגרתה עוטפים את המטופל בחבישות ספוגות בחומרים מיוחדים בהתאם לצורך, מכף רגל ועד ראש, ומאחר וצריך להשאר עם החבישות במשך שעה, ולהיות בתנועה לאורך הזמן הזה, יש חדר קריוקי שבו אפשר לרקוד, לשיר ותוך כדי גם לשפר את מצב העור והצלוליט.

(למעלה – הטיפול, למטה- המכשיר)

המכשיר עבר על הירכיים שלי בתיווך שמן שקדים, וחוץ מלחמם את השכבות העמוקות, הוא גם מדרבן פעילות לימפטית שמרוקנת את כל הפסולת מהתאים.

לפני הטיפול נורה מדדה את הקף הירכיים שלי ואף סימנה בדיוק איפה מדדה,  כדי לחזור לאותו המקום. בתום הטיפול הראשון ההקף של כל ירך ירד בסנטימטר אחד.

מבחינת התזונה, כאמור קיבלתי תפריט שלם, ואני הולכת להוציא ממנו כמה שיותר המלצות, והטיפול אף מדרבן אותי לעשות יותר פעילות גופנית ממה שהייתי רגילה.

שבוע עבר והגיע הזמן לטיפול המשלים (הטיפולים מגיעים כאמור בזוגות) – טיפול "טכניספא". מדור במכשיר שמדמה סוג של "שואב אבק" בכך שיש לו וואקום. נורה נתנה לי לאחוז מוט מתכת קטן, שיוצר מעגל בגוף שבאמצעו נעשית פעולת השאיבה. התחושה היא של עיסוי רקמות מאד עמוק, (מי שהתחושה חזקה לה מדי, יכולה לבקש הורדת העוצמה, למרות שעוצמה חזקה רצויה כדי לקבל תוצאות אופטימליות). למכשיר יש שלוש פעולו – מסאג' וואקום (אגב, במקומות מסוימים כמו הגב, זה הופך פשוט לעיסוי מענג שגם משחרר שרירים ככה על הדרך..)- בכל מקרה, מטרת העיסוי הזה הוא לשבור את הקרום הסיבי מסביב לתאי השומן, לעסות את הצלולית ולהמריץ את זרימת הדם, כשמטרת העל היא בעצם עיסוי לימפטי שמסלק מהגוף את כל השאריות והזבל שנשארים בו , פעולת יוניזציה- במהלך העיסוי משתמשים בסוגי סרום שונים, בהתאם למטרה (במקרה שלי טיפול בצלוליט והצרת הקפים) והפעולה הזו מחדירה את החומרים לעומק העור, והמרצה- הפעולה מגרה את העצב שמקושר לשריר ובכך השריר גם עובד והתוצאה היא חיטוב, חיזוק וניקוז רעלים. אגב – הערה חשובה- אחרי הטיפול הזה אסור להתקלח במשך כשלוש שעות, כדי לאפשר לכל החומרים הטובים להגיע לכל ההשגים הטובים שאנחנו רוצים.

(בתמונה למעלה- טיפול ה"טכניספא")

אחרי המדידות, הסתבר שמהתחלת הטיפול בשבוע שעבר, ועד סיום הטיפול היום (כאמור, טיפול משלים לטיפול הראשון, זוג ראשון מתוך שישה טיפולים כפולים נחוצים) ירדתי 4 סנטימטר בהקף הירכיים.

מעבר לזה, לקחתי לתשומת ליבי את הוראות התזונה ובמשך השבוע האחרון, למרות שהייתי ב נופש והפיתויים היו רבים, שאבתי השראה רבה מהתפריט שקיבלתי, ובעיקר הפחתתי למינימום פחמימות , וכתוצאה מכך גם הצלחתי לחזור מנופש מפנק במינוס קילוגרם אחד.

במכון של הלגה מקפידים מאד שכל מטופל ומטופלת ישתו מספיק מים, ואף מסבירים כל שלב ושלב, מה עושים, למה ומה התוצאה הצפויה.

שבוע הבא הוא שבוע המנוחה, ואחריו עוד שבועיים עם זוג נוסף של טיפולים.

פוסט נוסף יעלה בתום הטיפול השלישי.

אחלו לי בהצלחה!

 

 

2 מחשבות על “הלגה רקנטי – יופי מבפנים החוצה.

  1. פינגבק: אצל הלגה- בחצי הדרך. | Shosh Hazan Grinberg

  2. פינגבק: היופי של הלגה רקנטי- הסיכום. | Shosh Hazan Grinberg

כתיבת תגובה