"קמח הארץ" מפנקת בפסח מגוון, טעים וקל!!

אחד האתגרים העומדים בפני בשלנים ואופים בחג הפסח הוא הקמח- מרכיב עיקרי במאפים ומנות רבות שקשה להגיע למרקם שלו בעזרת תחליפים. מנות כמו עוגות, פיצות, פוקצ'ה ושאר מטעמים קשים להכנה כשמרכיב כל כך חשוב כמו הקמח אינו אפשרי וצריך למצוא איך להסתדר עם מוצרים כשרים לפסח.

טחנת "קמח הארץ" פותרת את הבעיה באלגנטיות בעזרת שתי תערובות כשרות לפסח מסדרת MOLINO- מולינו מיוחד ללא סוכר לעוגות ועוגיות ומולינו מיוחד ללחמים, פיצות ועוד.

התערובת באריזה הוורודה היא ללא גלוטן וסוכר (כך שמתאימה לצליאקים ולנמנעים מגלוטן בכל ימות השנה ולא רק בפסח) ונהדרת להכנת עוגות בחושות, מאפינס, עוגיות וכל מה שמתחשק. היא החברה החדשה בסידרה ומצטרפת לתערובת באריזה הירוקה להכנת לחמים, פיצות, פוקאצ'ות וכיד הדמיון והטעם שמתחשקים לנו.

אני הלכתי על המתכון הכתוב בחלק האחורי של אריזת הקמח למאפים מתוקים- אבל בשינויים קלים. המתכון המקורי הוא שימוש במחצית האריזה (250 גרם מתוך 500)  אבל אני מכירה את הנפשות הפועלות אצלי בבית ואין מצב שזה היה מספיק, אז הכפלתי את כל הכמויות והשתמשתי בכל השקית.

עוד שינויים שהכנסתי- המתכון הוא אמנם למאפינס אבל הימרתי על זה שהתערובת טובה גם לעוגות בחושות ופשוט עשיתי אחת גדולה.

במתכון היה כתוב שניתן להוסיף שוקולד צ'יפס, אוכמניות או אגוזים- כל זה לא היה לי בבית אז אלתרתי ופשוט שברתי לחתיכות קטנות חפיסת שוקולד אגוזים וערבבתי לתערובת.

הדבר האחרון ששיניתי- כשטעמתי את העיסה לפני האפייה הרגשתי שהיא לא מספיק מתוקה אז הוספתי קצת יותר סוכר ממה שרשום במתכון. זה עניין של טעם, רצוי לטעום ולהחליט.

ההכנה מאד פשוטה- שמים במערבל את החומרים היבשים (המתכון המלא כאמור על גב האריזה), מוסיפים את הרטובים, מערבבים בהתחלה לאט ויותר מהר וזהו, לתבנית, לתנור ולצלחת של שוש (טוב, נו, גם לאחרים ניתן משהו).

יצאה עוגה נימוחה, עסיסית, טעימה וקשה היה להבחין שאין בה גלוטן או קמח רגיל.

ואכן, סידרת ה"מולינו" המיוצרת באיטליה  בטחנת קמח עתיקה בצפון המדינה, לא נופלת משימוש בקמחים רגילים בכל הפרמטרים- הכנה קלה, מראה, נוחות עבודה והמון אפשרויות למטעמים.

התערובות כשרות לפסח, פרווה בהשגחת בד"צ בית יוסף (לאוכלי קטניות)  וניתן יהיה להשיגן לקראת הפסח במיטב החנויות- רשת שופרסל, ניצת הדובדבן ומבחר חנויות טבע ברחבי הארץ.

"קמח הארץ" קיימת כבר מ2009 והיא טחנת קמח ישראלית המייצרת ומשווקת קמחים איכותיים שטחינתם כוללת את גרעין החיטה בשלמותו כולל הסובין והנבט. הקמחים המיובאים מגיעים מטחנות קמח מובילות ומתמחות בגרמניה, צרפת ואיטליה.

חוץ מסדרת "מולינו" שהיא סידרת דברי מאפה, תערובות לאפייה ועוד- כולם נטולי גלוטן,  הטחנה משווקת קמחים איכותיים ומוכרים לצד נדירים ומיוחדים כמו קמחים מלאים ממגוון דגנים, קמחים צרפתיים, קמחים מדגנים עתיקים, קמחי פרימיום ועוד, ולצד זאת בית מאפה ללחמי מחמצת טריים שבו אפשר לבדוק את הקמחים ולקבל ידע רב בכל רמת אפייה.

כל שנותר הוא ברשימת הקניות לפסח (או בחבילות המתנה לאהובים שלנו) לא לשכוח לרשום "מולינו". מחמאות מובטחות.

כתיבת תגובה