קוסקוס אורגני- גרגרים של נחמה.

אני אדם של מילים. אבל לפעמים הן נגמרות לי.

הראש של כולנו עכשיו מלא בדאגות ופחדים, ואנחנו עסוקים בלנסות לעזור כמה שיותר ובתוך כל זה אנו זקוקים לשני דברים אחד לגוף ואחד לנפש-  מזון ונחמה.

בלעדי שני הדברים הללו יהיה לנו קשה להמשיך ולעמוד באתגרים המוצבים בפנינו.

כשחיפשתי מה להכין שגם יזין את הגוף וגם ירפא מעט את הנפש, היה לי מושג כללי של "משהו חם, מתוק אבל לא מוגזם, רך ושדורש הכנה מהירה וקלה כי לאף אחד אין ראש או חשק לבישולים ארוכים".

גם המחשבה על ללכת לסופר העמוס לא היתה מפתה במיוחד ולכן החלטתי לעשות חיפוש קצר במזווה שלי כדי למצוא ממה אפשר להכין מנת ניחומים משביעה שרצוי שתהיה גם בריאה.

לבסוף מצאתי שקית שקניתי פעם, של קוסקוס אורגני מבית "תבואות".  על פניו מושלם- בריא, טבעי, ללא כל מני חומרים משמרים ודברים מזיקים ובעיקר מהיר הכנה ומהווה פלטפורמה למתכונים רבים מתוקים ומלוחים כאחד.

אז התחלתי לחפש מתכון תחת שורת החיפוש "קוסקוס קל ורצוי מתוק" ואחרי סינון מתכונים שחסרו לי מרכיבים, הגעתי בסוף למנה פשוטה וטעימה שעזרה להקל על התחושות הכבדות באוויר.

אני מצרפת כאן את המתכון ואופן ההכנה בתקווה שהוא יועיל למי שמחפש משהו מהיר וקל שכל אחד יכול להכין גם אם אינו בשלן גדול, ושלא דורש הרבה מצרכים אלא רק דברים הנמצאים בכל בית.

כל מה שעשיתי זה לשים בסיר קטן:

כף נדיבה חמאה

חצי כוס מים רותחים

כוס וחצי חלב

שתי שקיות סוכר ווניל (אפשר יותר אם רוצים יותר מתיקות)

קינמון לפי הטעם.

הרתחתי.

כשרתח הוספתי כוס של קוסקוס מלא ובחשתי.

הנמכתי את האש.

בגדול צריך לבשל כחמש דקות עד לכמעט ספיגה מלאה. אני כנראה השארתי דקה יותר מדי ונספג לי לגמרי אבל לא נורא. אפשר לשחק עם כמויות הנוזלים אם רוצים יותר דייסתי או פחות.

זהו, הגשתי חם עם עוד קצת קינמון למעלה.

אפשר לשחק עם זה ולשים למעלה גם שוקולד צ'יפס או פירות יבשים קצוצים או צימוקים או מה שעושה לנו טוב ויש בבית.

בתקווה לימים שקטים במהרה.

כתיבת תגובה