מעדנות- סרט בורקס

בילדות שלי בשנות השמונים המילה "בורקס" אף פעם לא באה כמילה אחת. היא תמיד היתה המילה השניה בצמד "סמי בורקס". סמי המיתולוגי במרכז פתח תקווה, שמכר בורקס מכל הסוגים, גדולים, תפוחים ומלאים כל טוב, כאלה שתמיד לא יכלנו להתאפק ונגסנו בהם בעודם לוהטים, כך שאיבדנו תחושה בחיך העליון, אבל הטעם היה כל כך טעים, אפילו שהיינו אחר כך מכוסים בפירורים.

"מעדנות"  מחזירים לנו את טעמי הילדות והנוסטלגיה בסדרת "בורקס יפו"- בורקס גדול במילוי גבינה (חלבי) או תפוחי אדמה (פרווה). כל מה שנדרש הוא להחזיק בפריזר, כשרוצים בורקס להוציא במצב קפוא, להניח על דף אפיה, לחמם את התנור ל180, בנתיים למרוח בביצה ולזרות מעט מהשומשום שמצורף לחבילה (שקיק אחד לארבע בורקסים, מספיק מאד), לשים בתנור ולהמתין כחצי שעה. בנתיים אפשר לחשוב על התוספות שאוהבים ולצוות אותם לבורקס.

הבחירות שלי היו- לבורקס הגבינה הוספתי סלט ירקות קלויים (אני שמתי קנוי אבל כמובן שאפשר לקלות ירקות חתוכים דק לבד עם איזה רוטב שרוצים). הגשתי את הבורקס הזה עם חביתה, להשלמת ארוחת בוקר.

לבורקס תפוחי האדמה הוספתי חציל קלוי (שוב, קנוי, אפשר להכין לבד, היכולות הקולינריות שלי לא עד כדי כך), וביצת עין, והגשתי ביחד עם קוביות מלון קרירות, כיאה לעדות ספרד מהצד הגברי של המשפחה.

 

אני חייבת לציין- מעבר לזה שיצא טעים לאללה, הבצק רך , לא "דוקר" בפה, לא מתפורר כמעט ולא משתלט על הטעם. היה לי עוד רעיון, במידה והמאפה היה נאכל אצלנו בשעה מאוחרת יותר ולא שעת בוקר, חשבתי על הוספת נקניקיית צ'וריסו או כל נקניקיה אהובה, פרוסה לאורך לתוך בורקס תפוחי האדמה (שהוא כאמור פרווה כך שאין בעיה גם למי ששומר כשרות).

(בתמונות למעלה- המנות המוכנות)

ישנה אפשרות הכנה בטוסטר אובן, אני השתמשתי בתנור אפיה.

אז עכשיו כבר לא צריך את "סמי", אפשר גם "מעדנות בורקס" או "שוש בורקס" כדי להעלות טעם טוב ונוסטלגי בפה.

להשאיר תגובה

