הליים של "תקוע" – העיקצוץ המתוק

כשאומרים לי "ליים" האסוציאציה הראשונה שלי כברזילאית היא כמובן קייפיריניה. אותו משקה אלכוהולי משמח לבב, שמביא איתו את הלמות תופי הבטוקדה על הטיילת של ריו.

אבל ליים הוא הרבה יותר מאשר מרכיב לקוקטייל, וההתנסות שלי היום הוכיחה את הדבר בגדול.

קיבלתי להתנסות מארז "ליים טרי"  של "חוות תקוע" שעונתו הקצרה החלה ממש עכשיו ותימשך לאורך יולי אוגוסט, וביחד עם הפירות קיבלתי גם מתכון לעוגה. בדרך כלל אני מעדיפה לחפש מתכונים באינטרנט או לאלתר משהו על בסיס הידע שלי, אבל מכיוון שבשבוע שעבר בדיוק הכנתי עוגת לימונים מהממת, והמתכון שקיבלתי היה ממש קל, החלטתי לעשות אותו ככתבו וכלשונו.

אז זה מה שעשיתי (והמתכון כאמור של "חוות תקוע")-

טרפתי בקערה את כל מה שאפשר למצות מארבעה פירות ליים – הקליפה המגוררת והמיץ הסחוט, כוס אחת של שמן זית עדין (לא מורגש בטעמי העוגה, אבל מוסיף מרקם שחבל על הזמן), 4 ביצים, וכוס ורבע סוכר. כשהכל התערבב הוספתי שתי כוסות קמח תופח.

המשכתי לערבב עד שהכל היה הומוגני ושפכתי לתבנית אפיה עגולה משומנת קלות.

הכנסתי לתנור שחומם מראש ל180 מעלות ואפיתי כארבעים דקות, בדקתי באמצעות נעיצת קיסם במרכז.

אחר כך ציננתי.

כשעה לאחר מכן, כשהעוגה היתה קרה, ערבבתי בקערה 100 גרם אבקת סוכר, ביחד עם כף מיץ ליים אחת, שלוש כפות מים וקליפה מגוררת מליים אחד. בחשתי עד שהרוטב נעשה סמיך ואחיד ואבקת הסוכר נמסה כולה ,ושפכתי על העוגה. זהו.

השארתי להתייצבות, והעוגה מוכנה. במחשבה שניה, אולי הייתי צריכה לעשות כמות כפולה של ציפוי כדי שיהיה לי עובי, אבל גם ככה המתיקות של הציפוי החמיאה מאד לחמצמצות העדינה והעוקצנית של העוגה, ביחד עם שמן הזית והכל ביחד יצר עוגה רכה אבל יציבה, נימוחה בפה אבל לא בידיים, בקיצור, יופי של עוגה במעט מאד זמן.

הליים מגיע מדרום מזרח אסיה, והוא מעודן יותר מהלימון. אגב, בהערה צדדית- בגלל שנשאר לי ליים, השתמשתי בו לתיבול הסלט בארוחת הערב, ביחד עם שמן זית, והבן, שלא ידע על השינוי (כי בדרך כלל אנחנו סוחטים לימון רגיל) שאל איזה רוטב שמנו בסלט כי הוא הרבה יותר טעים. אני שוקלת לאמץ את הענין באופן קבוע.

בליים ניתן להשתמש בתבשילים שונים של בשר ועוף, ירקות, מרקים וכמובן קינוחים, ולנצל את כל החלקים- הבשר, המיץ והקליפה.  מעבר לטעמים יש גם את הענין הבריאותי- יש בליים ערכים בריאותיים רבים כמו וויטמין C ונוגדי חימצון, פקטין, אשלגן, נחושת, ברזל וסידן.

מומלץ לאחסן במקרר.

להשיג ברשתות השיווק.

להשאיר תגובה

