עצמאות 2016- מזל טוב ישראל!

68 שנים למדינה, קצת שרוטה, קצת חבולה, אבל עדיין צעירה ותוססת, ובעיקר- רעבה. יום העצמאות הוא יום הבשרים (למרות מחאות פה ושם של צמחונים חסרי הערכה קולינרית…) וביום העצמאות יוצאים תושבי ישראל לקיים את מצוות החג  בדקדקנות ולהעלות על הגריל, הברביקיו, המנגל או איך שתקראו לזה, את מיטב הבשרים, שכמובן אמורים להיות מלווים בתוספות מחמיאות.

בסלסילה של "שופרסל" הפעם היו- חומוס אסלי  400 גרם ,  סלט מטבוחה  400 גרם ,חציל בטחינה  400 גרם וקבב בקר עם כבש 840 גרם .

כל מה שהיה צריך להוסיף זה סלט ירקות קצוץ דק, פיתות וקצת בירה קרה, ויש חגיגת יום עצמאות, רצוי על אי תנועה.

הרבה בישול לא היה כאן, רק לפתוח את הסלטים ולמרוח. הבישול היחיד היה של הבשר, וכעצלנית גמורה הלכתי על הגריל החשמלי במרחבי המטבח הממוזג עם גישה מהירה למקרר.

מבחינת הסלטים- הם היו עשירים, הרבה טעמים, בעיקר החומוס שבדרך כלל אני חוששת מטעמי לוואי תעשייתיים, ושמחתי לגלות שאין אותם, ושהוא פשוט "חומוסי" . אני בדרך כלל אוהבת חומוס גרגרי יותר, עם גרגרי חומוס שלמים, וזרזיף שמן זית למעלה.

במטבוחה נתגלו חילוקי דעות ביני (שפלפל שחור זה כבר חריף מדי בשבילי) לבין הבן (חצי אשכנזי במוצא, אבל תימני בהעדפה לחריף) – אני טענתי "פיקנטי חרפרף" והוא טען "ממש לא, יא אמא לפלפית ".

אגב, המתכונים של הסלטים נצמדים לאותנטיות ועל כך מרמזים גם הפונטים של שמות הסלטים שמזכירים כתב ערבי כמו גם מושגים כמו "אסלי".

לגבי הקבבים היו לי מספר הערות – הבשר הוא מסדרת "שופרסל GRILL " – קבב בקר עם שומן כבש. מדבקה גדולה מציינת שמדובר בבשר שלא עבר עיבוד ואין בו חומרים משמרים. היצרן הוא "טיבון ויל".

במהלך תהליך הצלייה אכן התגלה שומן הכבש במלא תפארתו, כשטפטף מהקבבים ועטף אותם מכל הכיוונים, מבעבע מבפנים ושומר על העסיסיות.

בהכנה עצמה היתה לי בעיה בהתחלה, כשהבשר היה קפוא ולא רציתי להפשיר את כל האריזה, והבשר פשוט לא רצה להתנתק מהנייר. אז היות ורציתי לצלות ארבע יחידות בלבד, והבשר מונח בשתי שכבות עם נייר באמצע, פשוט קרעתי שני זוגות מלמעלה ומלמטה יחד עם הנייר והנחתי בצד להפשרה של כעשרים דקות. אחר כך כבר לא היתה בעיה להפריד מהנייר.

הנחתי את הקבבים המוכנים על חסה טריה עם טיפה שמן זית והגשתי. מבחינת הטעם, היה לי קצת אנמי, חסר תיבול. נראה לי שאת השאר אני אגיש עם רטבים כלשהם להעשרת הטעם – רוטב ברביקיו, רוטב אלף האיים או אפילו קטשופ. במחשבה נוספת, כמה טבעות בצל חי היו נותנות קצת "קיק" חרפרף לקבבים אם היו ננגסות ביחד.

אני סקרנית להכיר את שאר מוצרי הבשר של סידרת "הגריל" מכיוון שההכנה הנוחה והקלה, האיכות והתוצאה העסיסית נותנים ערך מוסף למוצר, לא רק ביום העצמאות

 

יום הולדת שמח ישראל!!!

להשאיר תגובה

