טחינה בארכה- עכשיו פי שש יתרונות!

קיבלתי להתנסות את הטחינה הגולמית החדשה של "בארכה" שעשויה משומשום אתיופי מובחר, והוא מכיל פי שש סידן.

ראיתי שחברותי הבלוגריות הכינו כל מני מנות מלוחות כמו קציצות, קבב או פשטידות, אז החלטתי ללכת על הכיוון המתוק, כי אני מאד אוהבת את טעם הטחינה הגולמית במאפים.

בגלל שאני לא אשפית מטבח, הלכתי למורה הנבוכים שלי – גוגל- ושאלתי אותו "מתכון מתוק עם טחינה גולמית". מצאתי ים מתכונים, ומתוכם בחרתי אחד שערכתי לו שינויים לפי מה שהיה לי ולפי דרך האפיה שלי.

במקור המתכון היה ל"עוגות אישיות" בתבניות מלבניות, בערך בגודל של חטיף אנרגיה ממוצע. אני העדפתי להפעיל את המכשיר החשמלי האהוב עלי, מכונת הקפקייקס, והשתמשתי בתבניות סיליקון לקפקייקס.

ומה עשיתי?

ערבבתי טחינה גולמית, בערך 4 כפות, עם כפית שטוחה קינמון ומרחתי את התבניות, ממש כמו שמשמנים אותן. פיזרתי שומשום על הדפנות כך שהוא נדבק.

בתמונה למעלה רואים את כל המוצרים שהשתמשתי, כולל כמובן הטחינה החדשה של "בארכה".

טרפתי בקערה 3 ביצים גדולות, כוס וחצי סוכר (במקור היה צריך סוכר חום, אני השתמשתי בלבן כי זה מה שהיה לי בבית), ושקית סוכר וניל. לא צריך מערבל, אפשר במטרפה, זה תוך שניות. הוספתי שלושת רבעי כוס שמן קנולה, וכוס אחת של מיץ תפוזים (אפשר גם לימונדה- שימו לב- לא מיץ לימון סחוט!). כשהתערבב הוספתי שלושת רבעי כוס טחינה גולמית, ערבבתי, ואז הוספתי את החומרים היבשים- שתי כוסות קמח לבן, ושקית אחת אבקת אפיה. במתכון כתוב שזה השלב שאפשר להוסיף כל מני תוספות כמו חמוציות, צימוקים, שבבי שוקולד או מה שבא. אני לא הוספתי כלום.

מוזגים לתבניות.

בתמונה העליונה התבניות מצופות השומשום, בתמונה התחתונה יותר התערובת בתבניות.

חיממתי את מכשיר הקפקייקס שלי (בתנור זה אמור להיות 170 מעלות ל40 דקות לתבניות אישיות גדולות יותר. במכשיר הקפקייק זה לקח רבע שעה עד שקיסם יצא נקי).

והנה החתיכים שלי אפויים!!

היה לי קל לחלץ אותם מהתבניות כי הטחינה עצמה שומנית, והתבניות היו מסיליקון.

אפשר כמובן לקשט בכל מני ציפויים, אני מעדיפה טעם נטו.

טחינה "בארכה" נחשבת לטחינה איכותית, ואם נוסיף לזה את העובדה שמדובר בשומשום מלא, שיש לו את כל היתרונות הבריאותיים כמו מינרלים, ויטמינים וכל מני חומצות נחוצות לגופינו, וכשמדובר בשומשום אתיופי, זה ממש הדובדבן שבקצפת כיוון שזהו זן מובחר ביותר שגדל על האדמה הטובה והעשירה ביותר. הבונוס הנוסף הוא שהטחינה עשירה בפי שש סידן יותר מטחינה רגילה, מה שאומר שאנו מקבלים פי שש מהערכים התזונתיים.

#בארכה_שומשום_מלא

 

 

 

 

להשאיר תגובה

