שופרסל חוגגים אהבה.

וכן, לכבוד חג האהבה- כל הטקסט באדום!!!

הכלל "כל המרבה הרי זה משובח", פועל בגדול בישראל, כשרק אצלנו חוגגים את חג האהבה פעמיים- פעם במועד העברי בט"ו באב, ובפעם במועד האוניברסלי של "וולנטיינס דיי" כי אין דבר כזה "יותר מדי אהבה". (וכן, בתור בחורה אני מצפה שתקנה לי מתנה גם בט"ו באב, גם בוולנטיינס, גם ביום ההולדת, גם ביום הנישואים וגם ביום האישה הבינלאומי שבמקרה האישי שלי נחגג יום אחרי יום הנישואים).

ב"שופרסל" החליטו לחגוג לנו את הוולנטיינס (וגם חזרה גנרלית למתוקים של פורים) ובסלסילה של הפעם היו:

אבקת קקאו 150 גרם ,קורנפלור 500 גרם ,ממרח תמרים 450 גרם ,חמאה הולנדית 200 גרם ותמצית בטעם וניל 50 גרם . ברור שהכל של מותג הבית.

קודם בדקתי את המצרכים לחוד- כל המצרכים היו זהים באיכותם ובטעמם למצרכים המתחרים היקרים יותר, ולכן מה שנשאר לי לעשות זה לראות מה אני מכינה מהם.

וכאן תשמעו סיפור-

ראיתי שחברי לפייסבוק מכינים כל מני עוגות תמרים ועוגיות, ובדקתי אפשרויות אחרות. גיגלתי וגלשתי ולבסוף הגעתי למתכון של קרין גורן לכדורי תמרים, שכללו גם סילאן, טחינה גולמית, קוקוס ושומשום ביחד עם הרבה אגוזים מכל מני סוגים.

הדפסתי לי את המתכון והנחתי על השולחן שלי , כדי להכין בסופשבוע.

בן הזוג ראה את המתכון ואמר "אני מעדיף עוגה או עוגיות".  אמרתי לו שאין לי זמן להתעסק עם אפיה וכי כדורי תמרים הם מהירים יותר, ויצאתי לאירוע שהוזמנתי אליו בשישי בבוקר.

כשחזרתי מהאירוע, התנור כבר דלק, ורולדות תמרים כבר נאפו שם. הוא אפילו זכר לעשות צילומים של חלק מהשלבים. אני הגעתי כבר לשלב ה"כשיתקרר תעיר אותי ואני אטעם".

גם המתכון שהוא עשה הוא של קרין גורן אז אני לא אתחיל לצטט אותו, ניתן למצוא אותו ברשת, רק אספר שהוא הכיל קמח, חמאה (של שופרסל) , ווניל (במתכון היה כתוב "סוכר ווניל" אבל הוא ניצל את הווניל שקיבלנו), אבקת אפיה, ומים- וכל זה הוא ערבל עד שנעשה בצק, פרש אותו, מרח אותו בתערובת של ממרח התמרים עם קינמון ואגוזים, ואפה עד הזהבה. כשהתקרר הוסיף אבקת סוכר מלמעלה, וחתך לפרוסות. במתכון המקורי המאפה נקרא "עוגיות" כי חותכים לפרוסות, אנחנו העדפנו לחתוך לנו כל פעם קצת מתוך הגליל ולכן קראנו לזה "רולדה".

וככה זה נראה בסוף…

אז במאפה אחד הוא השתמש בכמעט כל המצרכים (ממרח התמרים, הווניל והחמאה) ומה עושים עם הקקאו והקורנפלור?

אז ככה-

לפני הרבה שנים, ממש הרבה, היינו באנטליה בתורכיה, בסוג של "דיל" מאלה שמוצאים בחלק האחורי של העיתון, באותיות ממש קטנות. והדיל כלל ארוחת ערב "בופה" כמובן, כמו שישראלים אוהבים.

בקיצור, היתרון הגדול מבחינתי של בית מלון בחו"ל הוא שהוא לא כפוף לחוקי כשרות כלשהם, ככה שיש קינוחים חלביים אחרי ארוחה בשרית, וכשאני גיליתי את הפודינג שלהם, אני פשוט חיסלתי חצי קערה, ובסוף, בעזרת מתורגמן, גם גרמתי לצוות המטבח לגלות לי את המתכון ולחלק אותו לכמויות למשפחה נורמלית ולא למלון של ארבע מאות אורחים.

וככה זה הולך –

הרתחתי בסיר שתי כפות קקאו עם שלוש וחצי כוסות חלב. במקביל הקצפתי במערבל ארבעה חלמונים, ארבע כפות קורנפלור ועוד חצי כוס חלב.

כשהחלב רתח הזזתי אותו מהאש ומזגתי כפית כפית לתוך החלמונים המתערבלים כדי להשוות טמפרטורות. זה לקח לי בערך כוס אחת מהחלב.

אחר כך שפכתי את החלמונים שעכשיו היו חמימים בחזרה לסיר החלב. (מהחלבונים עשיתי חביתה ושמתי בכריך, אבל זה סיפור אחר).

בכל מקרה, הוספתי כשש כפות סוכר גדושות (חשוב, כי בעצם אין שום מתיקות אחרת, והקקאו והקורנפלור די מרים מעצמם).

ערבבתי והחזרתי לאש, ערבבתי עד שמרגישים שמסמיך.

שפכתי לקעריות והעברתי לקירור במקרר. זהו.

יצא פודינג אמיתי, כמו של פעם.

אז עם עוגיות התמרים שלו, ופודינג השוקולד שלי, והרבה דובונים ולבבות, ועם עזרה קטנה של "שופרסל"- מובטח חג אהבה שמח!

 

להשאיר תגובה

