שופרסל ולתנור!

אפיה היא אחד התחביבים הכייפים ביותר- יש מגוון רחב של מתכונים, ככה שמי שמחפש קל יכול להגיע לתוצאות טעימות לא פחות ממי שמשקיע במתכונים מסובכים. גם ילדים מתים על אפיה – גם על התהליך וגם על התוצאה כמובן.

בסלסילה של "שופרסל" הפעם היו מוצרים לאפיה- שני סוגי מרגרינה- ללא מלח, ובטעם חמאה, ושלושה סוגי קמחים- קמח חיטה לאפיית לחם, קמח שיפון מלא, וקמח תופח מועשר. על כל אחת מעטיפות הקמחים יש כמובן מתכון אבל אני אוהבת לחפש באינטרנט רעיונות.

אספתי את המוצרים והתחלתי לחשוב. לגבי המרגרינה אני אמבילנטית- אני נמנעת מכל שימוש במרגרינה וכבר שנים מעדיפה להשתמש בחמאה או בשמן זית. אני בטוחה שהמרגרינה של "שופרסל" לא נופלת באיכותה מכל מרגרינה אחרת ויקרה יותר, בהתחשב בכך ששאר מוצרי החלב של "שופרסל" גם הם בסטנדרט גבוה. בכל מקרה העברתי את המרגרינות לאמא שלי, שהיא שומרת כשרות והרבה פעמים נעזרת במרגרינה למנות שאסור להן להכיל חלב.

ומה אני עשיתי?

היות וירד גשם ולא התחשק לי ללכת לסופר בשביל מוצרים שהיו חסרים לי למתכונים שונים, בסוף הלכתי על קפקייקס הכי פשוטים, שהכנתי מהקמח התופח.

וככה זה היה-

ערבבתי בקערה שתי ביצים, שני שליש כוס סוכר (במחשבה שניה היה צריך אולי יותר כדי שיהיה ממש מתוק), 100 גרם חמאה מומסת (ומי שרוצה פרווה בהחלט יכול להשתמש במרגרינה בטעם חמאה של "שופרסל"), כוס חלב אחת (שגם אפשר להחליף בחלב סויה או שמנת צמחית כלשהי), כף וחצי תמצית וניל (התעצלתי לחפש כף, עשיתי לפי העין). ערבבתי את הרטובים עד שהתאחדו.

אחר כך הוספתי כוס וחצי קמח תופח מועשר של "שופרסל" וחופן נדיב מאד של קוקוס קלוי ממותק (ממחלקת המתוקים של חנויות המתמחות באפיה)- כמובן שאפשר גם קוקוס רגיל או בלי , לפי הטעם.

במסגרת נסיונות ה"חיסכון" שלי שהן מילה נרדפת ל"התעצלתי", העדפתי להשתמש במכשיר הקפקייקס שלי במקום לחמם תנור. שפכתי את הבלילה למנג'טים מסיליקון ששימנתי קלות בעזרת ספריי שמן, הכנסתי למכשיר וחיכיתי שיצפצף.

בתמונות למעלה אפשר לראות את הקפקייקס המוכנים. הם כמובן מאד בסיסיים למרות שהם טעימים גם ככה כמובן. ניתן לצפות אותם בכל מה שעולה על הדעת- שוקולד, אבקת סוכר, סוכריות קטנות, ממרח אגוזים וכך הלאה.

בהמשך אני בהחלט מתכוונת להתנסות בשילוב קמח שיפון, שזה דבר שמעולם לא ניסיתי, יחד עם לחם החיטה, ונראה איזה מאפים ייצאו.

 

 

 

 

 

להשאיר תגובה

