חמוץ לי מתוק לי.

בילדותי המילה "חומץ" התקשרה אוטומטית ל "מלפפון בחומץ"  – וזה היה בערך השימוש היחידי שהכרתי בו. אם נוסיף לכך את העובדה שגדלתי בבית פולני, שאומר "התנגדות נחרצת לכל תיבול מלבד סוכר", מבינים כמה שהיום אני מנסה להשיג הכי הרבה טעמים וניחוחות שאפשר.

והיום אפשר- בגדול.

"טעמים" מביאה לנו סידרה מיוחדת של טעמים- מדובר בסידרת חומצי פירות שמשולבים עם מחית פרי בטעמי פסיפלורה (הפיבוריטית שלי), מנגו ופירות יער עם תות.

בהתחלה ממש לא ידעתי איפה אני יכולה לשלב את החומצים האלה, אבל בילוי של שעה ב"גוגל" פתח לי עולם שלם. מסתבר שהחומצים מתאימים לאין ספור שימושים- מרטבים ומרינדות, שזה יותר מוכר, דרך תיבול לסלטי עלים וסלטים שמשלבים פירות (אני מאד אוהבת לשלב אננס, גרגירי רימון ואפילו פרוסות תות שדה בתוך סלטים), ועד שילובים אקזוטיים יותר כמו בשרים, פסטות וגבינות, שלא לדבר על הנועזים מכולם- הקינוחים שמעוררים לי את הסקרנות- כי קראתי המלצה לשלב חומץ כזה בסירופ של פנקייק למשל.

לבסוף הלכתי על סלט עלים כי אני מתה על עלים (אם אני עם הקוצים בישבן מסוגלת לעמוד ולתלוש עלה עלה במשך עשה, אז כנראה שאני באמת אוהבת את זה…), ששולב עם האהבה השניה שלי – גרגירי רימון ועוד כל מני דברים טובים, ובמקום ה"שמן זית-לימון" הסטנדרטיים , נתתי גם נגיעה די נדיבה של חומץ פירות יער ותות (וליקקתי על הדרך, בהחלט ילך גם עם מנות מתוקות). התוצאה היתה מרעננת עם שילוב מפתיע של טעמים, כשהעלים קיבלו באהבה את החומץ, התעטפו בו וחגגו אצלי על הלשון.

חומצי הפירות מופקים מהפירות עצמם ומכילים גם מחית של הפרי, כך שנוצר טעם עשיר ו"עגול" שמקיף את כל הפה בארומות ועקצוצים מתקתקים. (זוכרים את הסצינה ההיא ב"רטטוי" כשהעכברוש הגיבור מנסה ללמד את חברו כיצד אוכלים גבינה בשילוב עם טעמים אחרים? זו ההמלצה גם כאן – גבינה חריפה שמקבלת זרזיף של חומץ פירות והופכת למשהו אחר לגמרי).

הבקבוקים שבהם נמצאים החומצים בעיצוב יפיפה, שנראה מצוין על השולחן למי שרוצה לתבל ברגע האחרון, או על השיש במטבח, וניתנים להשגה ברשתות השיווק, מעדניות ובתי טבע.

מה שנשאר לי עכשיו זה רק לנסות את החומצים על מגוון של מנות מוכרות, ולצפות בקסם של הפיכה למשהו אחר , שונה, מפתיע, ובעיקר טעים.

להשאיר תגובה

