שופרסל חורף- או "כל מה שרצית לדעת על מרק".

בתיאום מדויק להפליא וכמעט "ספוקי" , מיד עם החלת שעות החורף בישראל, בערך דקה אחרי שהזזנו את השעון אחורנית, נפלה טיפת הגשם הראשונה ואחריה עוד המון טיפות (ואחריהם הצפות, הפסקות חשמל וקריסות כלליות, אבל זה סיפור אחר). בכל אופן, לי היה מזל (טפו טפו חמסה חמסה) ולנו היה חשמל, כך שכל מה שנשאר לנו לעשות הוא להנות מהאווירה החורפית, שכוללת, איך אפשר בלי – מרק.

יש מליון סוגי מרקים, חלביים ובשריים, צמחוניים, מבוססים על ירקות שורש, על קטניות, בתיבול אסיאתי או מזרחי, או שילובים שונים.

כש"שופרסל" פינקו עם שלל מוצרים למרק- ממחלקת הקטניות – חומוס, אפונה וגריסים (לא היו בסניף שהייתי בו גריסי פנינה אז נתנו לי גריסים רגילים), וממחלקת התוספות למרק- קרוטונים ושקדי מרק, ואני החלטתי אחרי חיפושים נרחבים ברשת, שבעצם חסרים לי מרכיבים לכל מתכון שמצאתי באינטרנט (שישי בצהרים, התעצלתי ללכת לקנות עוד דברים), שאני אמציא מרק משלי בסגנון "שלושה בסירה אחת והכלב".

למי שמכיר את הספר המקסים של ג'רום קי ג'רום, מדובר על שלושה בריטים שיוצאים לשיט ביחד עם הכלב שלהם, על התמזה ועוברים חוויות בהומור בריטי יבשושי (ואישית, זה הספר היחיד שאני קוראת בו ומתגלגלת בצחוק קולני תוך כדי, וההמלצה שלי- לחפש את המהדורות הישנות יותר, ולא התרגום האחרון שמוריד את כל היופי מהאנגלית המתורגמת). בכל מקרה, באחת הסצינות הקורעות שם, הם מכינים מרק שמבוסס על כל מה שמוצאים, והכל הולך. מה שנחמד במרק כזה הוא שכל פעם שמכינים אותו הוא יוצא אחרת.

אז כינסתי את כל החומרים שהיו לי בבית, בנוסף למה שקיבלתי עכשיו משופרסל- והיו שם בין השאר עדשים אדומות אורגניות של "שופרסל GREEN", חומוס ענק שופרסל, שעועית לבנה של שופרסל, וכמובן גם מחלקת הירקות של שופרסל שכללה תפוחי אדמה, בטטה ובצל. הוספתי גם שמיר (שלא נראה בתמונה), פטריות ותבלינים שונים.

וזה מה שעשינו –

טיגנתי בצל קצוץ בשמן, ובהתאם למה שקראתי על אריזת הגריסים- הוספתי את הגריסים והקפצתי כמה דקות.

אחר כך הוספתי כשני ליטר מים, ואז התחילה החגיגה של בערך כל מה שיש לי בבית- תיבול – פלפל שחור וכמון, סויה (בשביל הטאץ' האסיאתי), שתי תיבוליות (כי אני לא רוצה להשתמש באבקת מרק), שום (נשארו לי שלוש שיניים אז השתמשתי בשלושתן), והירקות והקטניות הקשים יותר- תפוחי אדמה ובטטות חתוכים לקוביות, וחומוס שופרסל שהשרתי לכמה שעות במים. בישלתי באש בינונית בסיר מכוסה כעשרים דקות, ואז הוספתי את המוצרים הפחות קשים- פטריות,  וקצת עדשים. מדי פעם טעמתי. לקראת סוף הבישול (הקריטריון שלי היה החומוס כי הם הקשים ביותר), פיזרתי חופן שמיר.

הגשתי עם שקדי מרק .

(בתמונה למטה מימין- המנה המוכנה)

שופרסל- חורף חם וטעים!

להשאיר תגובה

