סיפור טוב, זה כאן ו"עכשיו!!!!"

(תמונה מתוך פייסבוק).

כולנו אוהבים סיפור טוב. מילדות כשאנחנו מקשיבים בפעם המליון להורה התשוש שקורא לנו ליד המיטה את "מיץ פטל" , עד סרט מתח שמציג סיפור בצורה ויזואלית, סיפור טוב תמיד מצליח לרתק אותנו, לא משנה אם הוא מבוסס על המציאות או לא, ורצוי שיהיה מצחיק. למה? כי העולם מצחיק אז צוחקים, את זה אמרו כבר הרבה קודם.

הבעיה היא שלא כל אחד יודע לספר סיפור טוב. יש את המשעממים והמיגעים, יש את אלה שבאמצע נזכרים בכל מני פרטים שהיה צריך להגיד אותם קודם אבל רק עכשיו נזכרנו אז חייבים להשלים את החורים, יש כאלה שמצחיקים בעיקר את עצמם, ויש את אלה שיודעים להעביר סיפור לא רק באמצעות מילים אלא בשילוב שפת גוף, אינטונציה, ובעיקר, הכישרון לגרום למאזינים לראות בעיני רוחם את הסיטואציה, להתחבר אליה גם אם מדובר בעלילה שלא קשורה אלינו בכלל, ולחוות ביחד עם המספר את המצב.

כזה הוא אייל עמית. הוא לא קומיקאי, הוא לא סטנדאפיסט, הוא לא שחקן. לפי ההגדרה שלו הוא "תופעת יחיד" והאמת, למה להגדיר? אייל בא מעולם הנדסת האלקטרוניקה, עבר דרך בניית כלי נגינה אוסטרלים כנגר, ואז הגיע לבמה, לספר לנו סיפורים על קורותיו האמיתיים והבלתי יאמנו, ברחבי העולם.

אחרי שני ספרים שהפכו לקאלט, הסיפורים תופסים חיים על הבמה, והקהל – נמרח מצחוק.

(צילומים למעלה- שרהל'ה גור לביא).

אייל עומד על הבמה ובמשך כשעה ורבע מתאר לנו את מסעותיו בעולם, כולל כל הקטעים המשונים, מגוחכים ואבסורדיים של החיים – מ"מה עושים כשאין שירותים בהודו וצריך דחוף" ל"מי יקום לתינוק בשלוש בבוקר", מהתובנות שקיבל בסדנת מיצים, דרך ההשפעה של שודד חמוש בברזיל ומה באמת אומר חתול אחד לשני . הסיפורים האלה בעצם מוכרים לנו מההוויה היומיומית שלנו, ולשמוע את הזווית של אייל הופך להיות עוד יותר מצחיק.

הסיפורים מלווים בתמונות שמוכיחות לנו שהכל מבוסס על מציאות, עד רמת צבע הכובע (הדי מוזר) שלו בטיול באמסטרדם, והוא לא מהסס לספר לנו את "מאחורי הקלעים" של משפחתו -האישה, הילדה, והחברים.

(תמונה למעלה- צילום שלי של הסיפור על המקום האהוב עלי ביוֳתר באופן אישי – רק חבל שזה היה על שוד :-) ….)

שישי בערב, האולם היה מלא, הכרטיסים אזלו ובצדק. כי אין כמו סיפור טוב. ואין כמו מספר עוד יותר טוב.

ההופעות הבאות ב11 ליוני במרכז ההנצחה בטבעון, ב13 ליוני בתאטרון הידית בפרדס חנה כרכור, ב25 ליוני בכמון וב10 ליולי בבית ציוני אמריקה בתל אביב.

עוד מידע על אייל וההופעות – כאן.

כתיבת תגובה