אוסם – העולם בכוס.

כמה עובדות:

  • אין ארוחה בלי קינוח.
  • פרי זה לא קינוח אלא אם כן הוא בצורת דובדבן מעל קצפת.
  • קינוחים צריכים להיות גם יפים ולא רק טעימים
  • אבל למי יש זמן להשקיע?
  • לא כולנו יודעים לעצב מנות

כאן נכנסת לתמונה "אוסם" ופותרת לנו את כל הבעיות בבת אחת בעזרת ערכות מיוחדות לקינוחי כוסות. למה כוסות? הכי קל ליצור בהן שכבות יפות, שאוכלים מלמעלה למטה ביחד כך שמקבלים גם שילובי טעמים מעניינים.

ומה יש בהן?

בכל אריזה יש פודינג ייחודי בטעמי שוקולד או גבינה, פירורי פתי בר טחונים מראש בטעמי שוקולד או ווניל (בהתאמה), שקית זילוף וחוברת מתכונים.

מה היתרונות?

בואו נראה, קודם כל, הכל כבר שם וניתן להרכיב במהירות קינוח יפיפה, טעים ומהיר (שהוא גם פרווה ככה שמי ששומר על הפרדה בין בשר לחלב יכול להנות ממשהו טעים אחרי האוכל).

מעבר לכך כמובן שניתן לשנות את המתכונים , להוסיף מצרכים כמו פירות, שוקולד, קצפת, שמנת, גבינה ועוד כיד הדימיון הטובה, וליצור כל פעם משהו אחר.

וכמובן – הכל בנוחות. ה"פתי בר" למשל כבר מרוסק, וחוסך שימוש אגרסיבי בפטיש , וה"פודינגים" בעלי מרקם מיוחד שמתאים לקינוחי כוסות.

התכנסנו לסדנת קינוחי כוסות שמבוססים על החבילה של "אוסם" עם השף הקונדיטור עדן אלקובי, והסו שף סימון בן גל. השף עדן הוסיף מצרכים, שיפר מתכונים ויצר שלושה מתכוני קינוחי כוסות שונים ומעניינים – קינוח קרם גבינה ופירות יער (הוא השתמש בתותים בגלל מגבלות המלאי והמקום), מעדן אקסטה שוקולד מפנק (בסגנון מילקי) וקינוח סניקרס בננה (האהוב עלי ביותר).

(בתמונות למעלה ולמטה- שף בעבודה).

 

בכל אחד מהקינוחים הוא השתמש בחלקים של הערכה הקיימת, והוסיף להם תוספות שונות שהפכו כל פעם לקינוח אחר. (וכמובן ששמחנו מאד שהכמויות שהוא עשה היו גדולות ולכן נשאר לנו המון חומר גלם ללקק…)

אני לא אתחיל לרשום כאן את כל המתכונים של כל השכבות, אבל אני מביאה כאן כמה מהמרשמים של שף עדן לשכבות מסוימות שהן אקסטרה מיוחדות ושהכי אהבתי, ואפשר לשלב אותן בכל קונסטלציה אחרת לפי בחירתכם.

קודם כל, איך אפשר בלי הבננות המקורמלות הכי כייפיות בעולם?

אז כל מה שצריך זה 4 בננות פרוסות (לבערך 8-10 כוסות) ו100 מ"ל סירופ מייפל איכותי (כמובן לא "בטעם מייפל"…). כל שהשף עשה הוא להרתיח את המייפל במחבת ולצמצם אותו כחצי דקה, להוסיף את הבננות הפרוסות, לערבב עוד חצי דקה ולהוריד מהאש.

הבננות מצויינות להרבה שילובים שונים, עם שוקולד, עם קרמלים שונים, עם חמאת בוטנים וכו'.

עוד שכבה מעניינת שהשף יצר היתה טופי בוטנים (שאני מאד אוהבת בגלל השילוב של מלוח ומתוק) – הוא המיס חצי כוס סוכר (100 גרם) עד שנמס לגמרי , הוסיף 85 מ"ל שמנת מתוקה שחוממה קצת במיקרוגל כדי לא לתת ניגוד גדול מדי, ערבב בעדינות, הוסיף 25 גרם חמאה, ערבב שוב, ובסוף 150 גרם בוטנים מלוחים קלופים כמובן וקצוצים גס. כשהכל התערבב הוא שמר בטמפרטורת החדר עד לשימוש.

עוד מתכונצ'יק נחמד לשכבה טעימה במיוחד ושוקולדית היא פשוט לקחת את פירורי הפתי בר שנמצאים בערכה, להוסיף להם 100 גרם שוקולד מריר שהומס ואם רוצים קורט מלח (אבל לא חייבים), לערבב היטב, לצנן במקרר, לפורר וכך נוצרים פירורים אקסטרה שוקולדיים שמתאימים כשכבה או לזרייה מלמעלה.

(בתמונות למעלה- הכוסות שהשף הכין)

תוך כדי עבודה השף אלקובי נתן טיפים רבים שמשפרים את המנות עוד יותר, למשל –

קינוח שמכיל פודינג חייב להתקרר כדי להתייצב, אפשר בהחלט במקפיא אבל בעקרון הוא נשמר במקרר.

במנות שמבוססות על תותים למשל, אפשר להחליפם בכל פרי חומצי אחר כמו פירות יער, וההמלצה היא להשתמש בפירות שלמים שגם מחזיקים את השכבות יפה יותר וגם נראים יותר טוב ונותנים עוד מרקם למי שאוכל.

אם צריך להוסיף מיץ לימון לתערובת כלשהי, למשל לקולי פירות, יש להוסיפו ממש ברגע האחרון מכיוון שאחרת הוא נעשה מריר.

אסור לבשל בננות, הן מתפרקות. אם צריך לעטוף בננות בקרמל, יש להשליכן לסיר ברגע האחרון ולהסיר מהאש. לבחוש בעדינות רק כדי שיתכסו במעטה הרצוי.

כשמכינים קרמל, אין צורך לבחוש, אבל יש להזיז בעדינות מהדפנות פנימה, כי הן החלקים שנמסים ונשרפים ראשונים.

ומה אני הכנתי לכבוד שבועות?

הדבר הראשון היה לקרמל את הבננות (לפי המתכון שהבאתי כאן למעלה). את אבקת הפודינג הקצפתי עם שמנת מתוקה אחת וכוס חלב אחת לקרם יציב.

אחר כך בניתי את השכבות.

(בתמונה למעלה- הבננות שהכנתי, והקרם שהקצפתי)

בתחתית כל צנצנת שמתי את פירורי הפתי בר מתוך ערכת הכוסות. על זה עשיתי שכבה של קרם הגבינה. על זה הנחתי בעדינות את הבננות תוך שאני מקפידה לסנן אותן מהנוזלים במידה ויש. על זה עוד שכבת קרם גבינה, ועל זה עוד ככף "ממרח לוטוס" שחיממתי כעשרים שניות במיקרוגל כדי שיהיה רך יותר ונוח. אם מחממים יותר מדי זה הופך לנוזלי ואי אפשר להשתמש.

זהו.

(בתמונה למעלה- פרי עמלי!!)

אחר כך ליקקתי את כל הכלים והקערות, איחסנתי את הצנצנות במקרר, והופ- יש קינוח מקסים גם לשבועות וגם לכל השנה.

כתיבת תגובה